پرش لینک ها
نیاز کسب و کارها به اطفای حریق

چرا کسب و کار شما به تجهیزات اطفای حریق نیاز دارد؟

چرا کسب و کار شما به تجهیزات اطفای حریق نیاز دارد؟

طبق گزارش شورای ملی ایمنی استرالیا، حقایق هشدار دهنده ای در مورد حفاظت در برابر آتش در بسیاری از کسب و کار ها در کشورهای دنیا وجود دارد:

  • کمتر از 25 درصد از کارکنان سازمان ها می توانند به خاطر بیاورند که یک کپسول آتش نشانی در محل کارشان دقیقا در کجا قرار دارد.
  • تنها 26 درصد مردم در زمینه کمک های اولیه آموزش دیده اند.
  • کمتر از 50 درصد از ساکنان یک ساختمان می دانند که در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهند.

علاوه بر این، سازمان آتش نشانی و ایمنی استرالیا گزارش داده است:

  • کمتر از 50 درصد از ساکنان ساختمان نسبت به نحوه کار با کپسول آتش نشانی اطمینان دارند.
  • بیش از 50 درصد از افرادی که از کپسول آتش نشانی استفاده می کنند به طور نادرست یا خطرناک از آن استفاده می کنند.
  • فقط 13 درصد از مردم انواع مختلف کپسول های آتش نشانی را می شناسند و می دانند که در چه مواقعی از هرکدام استفاده کنند.

اگر حس می کنید آطلاعات و آگاهی کارکنان سازمان شما نسبت به نحوه استفاده از تجهیزات آتش نشانی کم است. ضروری است که در اینباره چاره اندیشی کنید.

یک برنامه ایمنی آتش نشانی تهیه کنید

در صورت وقوع آتش سوزی در سازمان شما، باید مطمئن شوید که استراتژی تخلیه مشخصی دارید. همچنین باید مطمئن شوید که کارکنان شما از این طرح آگاه هستند و می توانند به افراد حاضر در ساختمان کمک کنند تا در هنگام آتش سوزی به سمت خروجی حرکت کنند.

شما می بایست اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما آموزش دیده اند و همه مکان های دستگاه های مختلف اطفای حریق را می دانند و برای مواقع ضروری توان عملیاتی کردن سیستم های مربوطه را دارند.

شما همچنین می توانید. محل تجمعی را انتخاب کنید که در فاصله ای مطمئن از ساختمان و عاری از مواد قابل احتراق باشد. که در مواقع آتش سوزی کارکنان و افراد حاضر در محیط به آن نقطه مشخص شده هدایت شوند.

مطمئن شوید که کارکنان تمامی مسیرهای خروج را می شناسند همچنین سیستم روشنایی اضطراری و شما به درستی کار می کنند.

ایجاد یک طرح تخلیه موثر، توانایی حفظ آرامش کارکنان مجموعه در موقعیت های اضطراری را تضمین می کند. اگر تمرین‌های استاندارد را نیز انجام دهید، کارکنان شما به راحتی قادر خواهند بود تا در صورت وقوع یک موقعیت اضطراری، به بهترین شکل عمل کنند.

در شرکت ایمن پارس ما به حفاظت کسب و کارهای مختلف در برابر حوادث آتش سوزی اهمیت می دهیم. هدف ما کاهش آسیب و کمک به کسب و کارها برای آماده شدن برای شرایط اضطراری است. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، می توانید برای دریافت اطلاعات راجب سیستم های اطفای حریق مورد نیاز برای کسب و کار یا سازمان خود از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان فنی شرکت ایمن پارس در تماس باشید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید