پرش لینک ها
انواع خاموش کننده

کدام خاموش کننده مناسب است؟ انواع خاموش کننده (Extinguisher)

کدام خاموش کننده مناسب شماست؟

انواع خاموش کننده

تصمیم گیری راجب اینکه کدام کپسول آتش نشانی را در محیط موردنظر خود استفاده می کنید می تواند مشکل باشد. شما باید نحوه استفاده از هر کدام از انواع خاموش کننده و همچنین نوع آتش سوزی که در محیط شما رخ می دهد را بدانید. آگاهی و تحقیق خوب در این زمینه به شما کمک می کند تا ایمنی ساختمان و یا محیط کار خود را حفظ کنید، همراه با آزمایش منظم خاموش کننده، شما می توانید امنیت محیط خود را تضمین کنید.

در بحبوحه آتش سوزی، شما نمی توانید اجازه دهید که پرسنل شما در مورد اینکه کدام نوع از تجهیزات را استفاده کنند دچار سردرگمی و تردید شوند. در هنگام آتش سوزی هر ثانیه تلف شده می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. کارکنان خود را با هر نوع کپسول آتش نشانی و کاربرد آنها آشنا کنید. با از بین بردن سردرگمی در مواقع اضطراری، به کارکنان خود کمک می‌کنید هنگام مواجهه با آتش‌سوزی آگاهانه انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد تجهیزات آتش نشانی و همچنین الزامات تست انواع خاموش کننده ها می توانید با تیم کارشناسان ما در شرکت ایمن پارس تماس بگیرید. ما کاملاً از استاندارد های ایمنی آگاه هستیم و می توانیم به شما کمک کنیم از خطرات احتمالی در محل کار یا سازمان خود جلوگیری کنید.

کپسول  خاموش کننده پودر خشک (Dry Powder)

این نوع خاموش کننده در محلول های BE و ABE عرضه می شود. هر محلول برای نوع خاصی از آتش سوزی مناسب است. می‌توانید از خاموش‌کننده BE در آتش‌هایی که توسط مایعات قابل اشتعال، گازهای قابل احتراق، آتش‌سوزی‌های الکتریکی یا آتش‌سوزی ناشی از روغن‌های پخت و پز و چربی‌ها ایجاد می‌شوند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از محلول ABE در آتش‌سوزی‌های کلاس A (که توسط مواد جامد کربنی شامل چوب، کاغذ، پارچه و لاستیک سوخت می‌شوند)، آتش‌های ناشی از مایعات قابل اشتعال، گازهای قابل احتراق و آتش‌های الکتریکی استفاده کنید.

این کپسول ها در سایزهای مختلفی موجود است. می توانید از یک خاموش کننده 1.5 کیلوگرمی برای اتوبوس ها، آشپزخانه های کوچک و فضا های مشابه استفاده کنید. خاموش کننده های 2 کیلوگرمی اغلب در مناطق اداری، آشپزخانه های بزرگتر، گاراژها و فروشگاه ها استفاده می شوند. انبارها، دفاتر بزرگ و جایگاه‌های سوخت معمولاً خاموش‌کننده‌های 4.5 کیلوگرمی و 9 کیلوگرمی پودر خشک را نصب می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید یا از طریق چت آنلاین سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کپسول خاموش کننده CO2

کپسول خاموش کننده CO2 برای استفاده در برابر آتش سوزی الکتریکی مناسب است. لازم به ذکر است این نوع خاموش کننده دارای توان و ظرفیت محدودی برای خاموش کردن آتش با منابع دیگر نظیر مایعات قابل اشتعال، چوب و غیره است، بنابراین بسته به خطرات مرتبط با محل کار یا سازمان شما، داشتن بیش از یک نوع کپسول خاموش کننده ضروری است.

خاموش کننده CO2 در سایز های 2 کیلوگرمی، 3.5 کیلوگرمی و 5 کیلوگرمی برای محل های کاری که ممکن است آتش سوزی الکتریکی رخ دهد ارائه می شود. این مشاغل ممکن است شامل کارگاه‌ها، مناطق جوشکاری، محل‌های تعمیرات وسایل نقلیه، اتاق‌های سرور یا کامپیوتر باشد. آزمایش منظم خاموش کننده امری ضروری می باشد و می بایست به آن توجه شود.

کپسول خاموش کننده مواد شیمیایی مرطوب (Wet Chemical)

این نوع خاموش کننده برای استفاده در آتش سوزی های ناشی از چربی ها و روغن های داغ (آتش های کلاس F) مناسب است و همچنین می تواند در آتش سوزی های کلاس A (جامدات کربنی) استفاده شود. می توانید کپسول 2 کیلوگرمی این نوع را برای مشاغل خرده فروشی مواد غذایی یا یک کپسول 7 کیلوگرمی را برای مشاغل بزرگتر مانند آشپزخانه های صنعتی نصب کنید.

کپسول خاموش کننده فوم (Foam)

کپسول آتش نشانی فوم را می توان در آتش سوزی هایی که توسط مایعات قابل اشتعال یا مواد جامد کربنی رخ داده اند استفاده کرد. اگر سازمان شما اغلب با مایعات قابل اشتعال سروکار دارد، نصب و نگهداری کپسول آتش نشانی فوم ضروری است. لازم به ذکر است که آزمایش مداوم کپسول خاموش کننده فوم ضروری است که برای این کار می توانید از خدمات شرکت آتش نشانی ایمن پارس استفاده کنید.

کپسول خاموش کننده آبی (Water)

از این نوع کپسول آتش نشانی می توانید برای خاموش کردن کاغذ، الوار و منسوجات استفاده کنید. توجه به این نکته بسیار مهم است که از استفاده از این نوع خاموش کننده در آتش سوزی هایی با منابع الکتریکی یا آتش سوزی ناشی از سوخت خودداری کنید. ممکن است یک کپسول آتش نشانی آب را در یک مدرسه یا در مشاغلی پیدا کنید که عمدتاً با چوب، کاغذ، پارچه سروکار دارند.

انواع کپسول آتش نشانی

امیدواریم این مقاله در وبلاگ شرکت ایمن پارس در تعیین بهترین انواع خاموش کننده یا کپسول آتش نشانی برای کسب و کار  یا سازمان شما مفید بوده باشد. اگر در مورد نحوه اطفای حریق در محیط یا سازمان خود سوال یا نگرانی ای دارید، همین امروز با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید. ما می توانیم مشاوره و پشتیبانی تخصصی به شما ارائه دهیم که به شما کمک می کند هنگام نصب و نگهداری تجهیزات آتش نشانی در کسب و کار خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

منبع: https://www.jimsfiresafety.com.au/which-fire-extinguisher

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید